Beseft de doorsnee museum bezoeker, wanneer hij genietend door een tentoonstelling kuiert, hoeveel intensieve arbeidsuren eraan vooraf gegaan zijn alvorens een dergelijke verzameling kunstwerken bij elkaar gebracht werd? Weet hij hoe voor elk werk dat op een tentoonstelling te zien is er zo'n vier andere niet getoond kunnen worden? Hoeveel inkt er gevloeid is, hoeveel uren er getelefoneerd werd, hoeveel geld er nodig was? Om een tipje van de sluier op te lichten, die over het maken van tentoonstellingen hangt, nemen we een kijkje achter de schermen van de tentoonstelling over de aartshertogen Albrecht en Isabella (1598-1621).
Misschien is ons werk te vergelijken met dat van de hovelingen die zo'n 400 jaar geleden de fraaiste kunstvoorwerpen samenbrachten om het Brusselse Coudenbergpaleis naar de smaak van de aartshertogen in te richten. De dienst tijdelijke tentoonstellingen die in het Jubelparkmuseum een dergelijk project moet uitwerken, contacten legt met bruikleengevers, architecten, transporteurs, verzekeraars, uitgevers, enz. telt echter heel wat minder hoofden dan de toenmalige hofhouding.