In aanloop naar de grote retrospectieve die in 2024 aan haar wordt gewijd, presenteert Bozar in de herfst van 2022 een zelden vertoonde installatie van de Belgische cineaste Chantal Akerman (Brussel, 6 juni 1950 – Parijs, 5 oktober 2015) .
De Belgische film Jeanne Dielman uit 1975 is verkozen tot de beste film aller tijden. Het British Film Institute (BFI) laat sinds 1952 elke 10 jaar een professionele jury beslissen welke film volgens hen die eer verdient.
Selfportrait/Autobiography: A work in progress (1998) maakt op spectaculaire wijze gebruik van zes tot acht monitoren en bevat beelden uit een aantal films die haar carrière hebben gekenmerkt en bepaald: Hôtel Monterey (1972), Jeanne Dielman, 23 quai du commerce à 1080 Bruxelles (1975), Toute une nuit (1982) en D’Est (1993).
Eenvoudige en met zorg gekozen shots waarin personages zich toeleggen op alledaagse taken of onbewogen aan het wachten zijn, zoals de eindeloze rijen wachtenden in de besneeuwde straten van Moskou. De voice-over van de kunstenares vormt de rode draad van deze installatie, die aan de hand van extracten uit haar boek Une famille à Bruxelles het intieme parcours reconstrueert van een van de belangrijkste Belgische cineasten van de 20e eeuw.